حُر

حُرباش برای آزادی...

حُر

حُرباش برای آزادی...

خودرو های چینی دربازار ایران.

بازار ایران به سمتی میرود که به زودی مملو از خودروهای چینی خواهد شد. از ورود این خودروها به بازار ایران چند سالی است میگذرد و علاوه بر شاسیب لندهای چینی حدود 10 خودروی سواری نیز از سوی شرکت های چینی به بازار ایران عرضه شده است و امروزه شاهد حضور برندهای مختلفی از این خودروها در بازار ایران هستیم البته اگر چیزی غیر از این هم بود جای تعجب داشت چرا که چین توانسته عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو در دنیا را از آن خود کند چین با تولید 14 میلیون و 485 هزار و 326 دستگاه خودروی سواری از آمریکا و ژاپن سبقت گرفته و میخواهد عنوان بزرگترین خودروساز دنیا را یدک بکشد .




این در حالی است که تا 10 سال پیش این کشور در رده هشتم جدول تولید قرار داشت از اینرو دور از ذهن نیست که بازار ایران نیز مملو از این خودروها باشد خودروهایی که تا چندی پیش با قیمت های پایین به فروش می رسیدند اما در حال حاضر قیمت آنها سر به فلک کشیده است هر چند که نمیتوان از امکانات زیاد و کیفیت مناسب آنها نیز به راحتی چشم پوشی کرد. در بازار ایران خودروهای چینی زیادی وجود دارد اما به زودی شاهد حضور پر رنگتر این خودروها در بازار خواهیم بود چرا که خودروهای جدید از برندهای جدید و یا قدیمی به بازار ایران خواهند آمد. در این شماره اشارهای به این خودروها خواهیم داشت.

MVM110
از کوچکترین و البته پیشکسوت ترین سواری های چینی در بازار ایران شروع می کنیم، خودرویی که در اوایل ورود به بازار ایران با موتور سه سیلندر عرضه شد موتوری که از 800 سی سی حجم 52 اسب بخار نیرو تولید میکند. این خودرو از امکانات مناسبی برخوردار است و هم رده قیمتی پراید قرار دارد. بعد از گذشت چند سال این خودرو با موتور چهار سیلندر 1.1 لیتری نیز راهی بازار شد موتوری که قادر به تولید 68 اسب بخار قدرت بوده و با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی روانه بازار میشود. قیمت نمونه های مختلف MVM110 از 10 تا 13 میلیون تومان متغیر است.

هافی لوبو



دومین خودروی کوچک چینی در بازار ایران با نام و طراحی عجیب روانه بازار شد. لوبو که طراحی آن

بر عهده شرکت پینینفارینا بوده با موتوری چهار سیلندر 1/1 لیتری به بازار ایران عرضه شده که حجم دقیق موتور آن 1075 سی سی است و 65 اسب بخار قدرت تولید میکند. هافی لوبو دارای تجهیزاتی از جمله کولر، قفل مرکزی با ریموت، سیستم ضد سرقت، ترمز ABS، چراغ جلو با قابلیت تنظیم نور، چراغ سوم ترمز، شیشه بالابر برقی در جلو، صندلی تاشوی عقب، برف پاککن شیشه عقب، چراغ های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، کیسه هوای راننده، قفل کودک درهای عقب است. تولید این خودرو نیز متوقف شده و نمونه های بازمانده آن نیز در بازار طرفداران زیادی ندارد. ظرفیت باک این خودروی کوچک 40 لیتر است و در 100 کیلومتر به گفته عرضه کنندگان 7/4 لیتر بنزین مصرف میکند. وزن این خودرو 895 کیلوگرم است.این خودروی عجیب که تعداد کمی از آن در سطح شهر تردد دارد از طراحی ظاهری متناوبی بهره میبرد به طوری که چراغ های آن بیشتر مثلثی شکل بوده و در قسمت عقب و جلو بر روی ستون ها نیز قرار گرفته اند.

لیفان520
لیفان520 را نیز میتوان یک شکست خورده در بازار دانست. خودرویی که با قیمت بالا روانه بازار شد اما با کمبود تقاضا مواجه شد دلیل این موضوع را بیشتر میتوان در چهره نه چندان معقول این خودرو جستوجو کرد. موتور 1587 سی سی 16 سوپاپ لیفان، 106 اسب بخار و 137 نیوتنمتر گشتاور در دوره ای 4500 تا 4800 ارائه میدهد. این چینی 1130 کیلوگرمی میتواند در مدت زمان 13 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و در نهایت نیز تا 170 کیلومتر سرعت بگیرید. این خودرو از امکانات خوبی بهره می برد و در حال حاضر نیز با کاهش تولید مواجه شده است. این خودرو در حال حاضر با چراغهایی جدید روانه بازار شده است تا بتواند کمی از شکست های گذشته را جبران کند از امکانات این خودرو میتوان به دو عدد ایربگ، ترمز ABS و EBD، قفل مرکزی، فرمان تلسکوپی، رادیو CD، خودروهای عقب تاشو، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، آینه های برقی و مه شکن جلو و عقب اشاره کرد. زمزمه هایی مبنی بر توقف تولید این خودرو به دلیل پاس نکردن استاندارد یورو 4 به گوش میرسد که آینده لیفان520 را در هاله ای از ابهام قرار میدهد. نمونه های صفرکیلومتر این خودرو هم اکنون در بازار در حدود 16 میلیون و500 هزار تومان قیمت دارند.

لیفان620
شکست لیفان520 مدیران شرکت کرمان خودرو را بر آن داشت تا مدلی جدیدتر این بار با طراحی بهتر را روانه بازار کنند. نتیجه کار عرضه لیفان620 با اتاقی بزرگتر و طراحی بهتر بود. این خودرو نیز همانند نمونه 520 از موتوری 1.6 لیتری بهره میبرد اما قدرت آن بیشتر شده و شتاب و سرعت بهتری را نیز ارائه می دهد. حجم موتور لیفان 1596 سی سی است این موتور قادر است در 6000 دور بر دقیقه 115 اسب بخار قدرت را ارائه دهد و در4000 دور بر دقیقه 149 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو میتواند در مدت زمان 10.3 ثانیه خودرو را از حالت ایستاده به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و تا 195 کیلومتر نیز سرعت بگیرد. لیفان620 از مصرف سوخت پایینی برخوردار است به نحوی که در سیکل ترکیبی حدود 7.9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین میسوزاند.لیفان نیز از امکاناتی همچون دو عدد ایربگ، ترمز ABS، قفل مرکزی با ایموبلایزر، رادیو CD با شش بلندگو، روکش چرمی صندلی ها، شیشه های و آینه های برقی، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها و سنسور پارک بهره میبرد.این خودرو با چهره ای مناسب که شبیه به بامو سری 3 است توانسته در بازار به موفقیت برسد و خود را از نمونه520 جدا سازد. یکی دیگر از دلایل فروش بالای این خودرو را میتوان در موتور این خودرو دانست چرا که موتور لیفان620 تحت لیسانس مینی کوپر انگلستان است. لیفان با توجه به داشتن امکانات خوب و مصرف سوخت پایین و همچنین ابعادی مناسب برای خانواده های پرجمعیت یک انتخاب خوب به نظر میرسد. احتمال توقف تولید این خودرو به دلیل پاس نکردن استاندارد یورو4 نیز وجود دارد اما نکته ای که حائز اهمیت است حضور نمونه های 1.8 لیتری این خودرو در بازار است. موتوری که قادر به تولید 134 اسب بخار قدرت بوده و از امکانات بیشتری نسبت به نمونه 1.6 لیتری برخوردار است. این خودرو هم اکنون در بازار حدود 30 میلیون تومان قیمت دارد.

چریA15
خودرویی که توسط شرکت سناباد خودروی طوس راهی بازار ایران شد و چهره نه چندان جذابی داشت. این خودرو با دو نوع موتور 1.6لیتری راهی بازار ایران شد موتوری که هشت سوپاپ بوده و 87 اسب بخار قدرت داشت و موتوری که 16 سوپاپ بوده و 110 اسب بخار قدرت تولید میکرد. این خودرو در زمان عرضه به بازار ایران حدود یازده میلیون و 500 هزار تومان تا 13 میلیون تومان قیمت داشت خودرویی که در نمونه دوگانه سوز نیز روانه بازار شد. این خودرو هیچگاه نتوانست در بازار موفق باشد و به رغم قیمت پایین باز هم با استقبال مردم رو به رو نشد اما نمی توان این نکته را فراموش کرد که A15 نیز همانند دیگر خودروهای چینی از امکانات مناسبی بهره میبرد. تولید این خودرو نیز متوقف شده و نمونه های کارکرده آن در بازار با قیمت های کمی خرید و فروش میشوند.

MVM530


این خودرو اولین سدان دو لیتری چینی در بازار ایران است که توسط شرکت مدیران خودرو راهی بازار شده است. خودرویی که از موتور1971 سی سی بهره می برد. این موتور قادر است 139 اسب بخار قدرت را در 5750 دور بر دقیقه تولید کند و گشتاور 182 نیوتن متری را در 4500 دور بر دقیقه ارائه دهد.MVM530 از سواری بسیار نرمی نسبت به رقبا برخوردار است. این خودرو قادر است در مدت زمان 13 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که دلیل این موضوع را می بایست در گیربکس پنج سرعته دستی آن جستوجو کرد چرا که ضرایب دنده بلند بوده و تعویض دنده دیر انجام میگیرد. این خودروی 1290 کیلوگرمی میتواند تا 185 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. مصرف سوخت این خودروی چینی مناسب است به طوری که در سیکل ترکیبی حدود 7.9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف میکند. این خودرو ظاهری متفاوت با دیگر خودروها دارد ولی در داخل کابین طراحی خوبی داشته و از امکانات مناسبی نیز سود میبرد که شامل دو عدد ایربگ، ترمز ABS,EBD، ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم پخشMP3,USB، با شش بلندگو، صندلی تاشوی عقب، شیشه بالابرهای برقی، آینه های برقی، سانروف برقی، مه شکن جلو و عقب، تنظیم برقی چراغ های جلو، صندلی های چرمی، سنسور دنده عقب و کامپیوتر سفری میشود. این خودرو هم اکنون در حدود 29 میلیون تومان قیمت دارد.


MVM315



فالوین2 یا همان MVM315 خودرویی با سبک اسپرت و ظاهری شیک است. این خودرو که از رده خودروهای جمع وجور است، در خط تولید چری جانشین کوین (Cowin) شد و برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن 2008 به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که Cowin همان چری A15 است. چری این خودرو را دارای طراحی بیونیک (با الهام گیری از عناصر طبیعت) معرفی کرده و ظاهراً برای طراحی آن شکل وال مدنظر تولیدکننده بوده است.از ویژگی های فالوین2، موتور 1.5 لیتری ACTECO چهار سیلندر 16 سوپاپ با یک میل سوپاپ در بالا و تزریق سوخت چند نقطه ای و ضریب تراکم 10.5 است. حداکثر قدرت موتور 109 اسب بخار در دور 6000 و گشتاور 140 نیوتنمتر در دور 3000 می باشد. انتقال نیرو نیز توسط گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ ها صورت می گیرد.این خودرو در دو مدل هاچبک و سدان تولید میشود و در تست تصادف C-NCAP در چین چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است. در ضمن نسخه ای از فالوین2 در اوکراین با نام فورزا ZAZ توسط شرکت Auto ZAZ در سال 2011 تولید شد. تجهیزاتی نظیر چراغ های قابل تنظیم جلو، آینه های برقی، شیشه های جلوی برقی، فرمان تاشو، و تهویه مطبوع دستی، صندلی های چرمی، پنجره های برقی عقب، پخش CD و تهویه اتومات هم از تجهیزات مدلهای بالاتر خواهد بود. دو عدد ایربگ جلو، ترمز ABS و EBD، میله های تقویتی داخل درها و سیستم ضد سرقت از تجهیزات ایمنی پایه این خودرو هستند و دو عدد کیسه هوای جانبی هم به همراه سنسور دنده عقب برای مدلهای بالای فالوین درنظر گرفته شده است . با فالوین میتوان به نهایت سرعتی معادل 160 کیلومتر بر ساعت رسید و مصرف 4.6 لیتر در 100 کیلومتر با سرعت ثابت 60 کیلومتر را تجربه کرد . درضمن این خودرو توانسته استاندارد آلایندگی یورو4 و OBD را دریافت کند. 315 هم اکنون در بازار ایران بالای 31 میلیون تومان قیمت دارد.


توجوی
Tojoy
محصول شرکت Jac چین بوده و با نام J3 نیز شناخته میشود. این خودرو از موتوری 1.3 لیتری بهره میبرد که 92 اسب بخار قدرت داشته و تا160 کیلومتر نیز سرعت میگیرد. این خودرو با قیمتی در حدود 24 میلیون تومان عرضه میشود. این خودرو در بازار چین با شش تیپ ارائه میشود که در ایران حداقل دو تیپ از آن 6 تیپ حضور خواهند داشت البته این تیپ ها بیشتر در زمینه امکانات با یکدیگر تفاوت دارند. J3 در تیپ فول خود از رینگ های آلومینیومی 14 اینچی بهرهمند شده و به امکاناتی از قبیل بالابرهای برقی شیشه های عقب و جلو، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، مه شکن عقب و جلو، قفل اتوماتیک درها، گرمکن شیشه عقب، آینه داخلی ضد تشعشع، شش اسپیکر، رادیو و پخش CD، ورودی USB وسیستم تهویه مطبوع مجهز شده است.در بحث ایمنی JAC برای تیپ فول این مدل دو کیسه هوا برای سرنشینان جلویی در نظر گرفته است. علاوه بر آن ترمزها به سیستم های کمکی ABS و EBD مجهز شدهاند. قفل کودک، میله های محافظ درهای جانبی، سیستم ضد سرقت، قفل اتوماتیک درها در هنگام حرکت و سنسور پارک بهره میبرد.

Voleex C30

C30 از موتوری چهار سیلندر با 16سوپاپ بهره میبرد. این موتور 1500 سی سی حجم داشته و قادر به تولید 104 اسب بخار قدرت است. همچنین گشتاور این موتور 138 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه بوده و 1145 کیلوگرم وزن از شتابگیری مناسبی برخوردار است. بر روی Voleex C30 دو نوع گیربکس قابل نصب بوده که یکی پنج سرعته دستی و دیگری CVT است که قدرت انتخاب برای مشتریان را بالا می برد.این خودرو استاندارد آلایندگی یورو4 را پاس کرده است و مصرف سوخت پایینی دارد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی در حدود شش لیتر در 100 کیلومتر است که با باک 40 لیتری این خودرو متناسب است.C30 از نظر ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد چرا که دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ABS,EBD، سیستم ضد سرقت، چراغ های مه شکن جلو و عقب و قفل ایمنی کودک برخوردار است. C30 در چهار تیپ مختلف عرضه میشود که هر کدام از این چهار تیپ براساس داشتن امکانات رفاهی از یکدیگر متمایز میشوند. این خودرو در همه تیپها شامل امکاناتی همچون آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به چراغ راهنما، رینگ اسپرت آلومینیومی همراه با زاپاس رینگ آلومینیوم، قابلیت تنظیم شش حالته دستی صندلی راننده، صندلی تاشوی عقب، تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ ها، فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم تلسکوپی، آنتن روی شیشه، سیستم رادیو پخشCD/MP3 شیشه بالابر جلو عقب برقی، تنظیم نور صفحه کیلومتر، قابلیت باز کردن درب صندوق از طریق ریموت، سنسور دنده عقب و خروجی برق 12ولت میشوند. اما در تیپ های فول آپشن سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال، شش بلندگو برای سیستم صوتی، کنترل کننده های سیستم صوتی بر روی فرمان، روکش چرمی برای فرمان و صندلی ها و آینه های تاشوی برقی نیز به امکانات این خودرو اضافه میشود. تیپ های مختلف این خودرو از 27 تا 33 میلیون تومان قیمت دارند.

MG
شرکت مدیاموتور عرضه کننده گرانترین خودروهای چینی در بازار ایران است خودروهایی که تحت لیسانس شرکت قدیمی و معتبر انگلیسی با نام MG ساخته میشود. MG با مدل 550 توسط شرکت مدیاموتورز راهی بازار ایران شد. این خودرو با موتور 1.8 توربو راهی بازار شد و امکانات بسیار زیادی را نسبت به رقبایش ارائه میداد اما به هر حال شمارش معکوس برای عرضه این خودروی چینی - انگلیسی آغاز میشد که خودروی MG6 با چهره ای اسپرتتر و با استفاده از همان پیشرانه مدل 550 راهی بازار شد. خودرویی زیبا با چهرهای اسپرت و تهاجمی که میتوانست همه چیز را به حالت اول برگرداند. MG6 همانند نمونه 550 از یک پیشرانه 8/1 لیتری توربو سود میبرد که توانایی تولید 160 اسببخار قدرت را دارد. گشتاور تولیدی این موتور به 215 نیوتن متر میرسد و میتواند این خودروی 1450 کیلوگرمی را در مدت زمان 8/9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که نسبت به نمونه 550 حدود دو ثانیه بهتر شده و تا 205 کیلومتر بر ساعت نیز میتواند سرعت بگیرید.MG6 از گیربکس پنج سرعته تیپ ترونیک بهره می برد که مجهز به پدال های تعویض دنده در پشت فرمان نیز هست. مصرف سوخت این خودرو در جاده حدود 4/8 لیتر، در شهر حدود 11 لیتر و در سیکل ترکیبی نیز 9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین میسوزاند که باک 70 لیتری این خودرو به خوبی پاسخگوی مقدار مصرف سوخت این چینی زیبا خواهد بود. خودروهای MG از امکانات زیادی بهره میبرند و در این زمینه در سطح بالایی قرار دارند.

جیلی
شرکت جیلران موتور نماینده انحصاری شرکت جیلی چین در ایران است. شرکت جیلی از خودروسازان برتر کشور چین میباشد که مدتی است خودروهای لوکس با کیفیت خود را با برند EMGRAND تولید و عرضه می کند.از حدود دو هفته قبل، پیش فروش خودروی پرامکانات سدان جیلی با موتور حدود 1800 سی سی و حداکثر قدرت 137 اسب بخار آغاز شد و عرضه این خودروها که چند روزی است شماره گذاری آنها آغاز شده، در هفته جاری به مشتریان انجام می شود. گفته میشود استقبال از این خودرو بی سابقه بوده است. قیمت خودروی سدان لوکس جیلی که به صورت CBU وارد و در بازار ایران عرضه میشود حدود 38 میلیون تومان میباشد. قرار است مدل هاچبک جیلی نیز در آینده نزدیک به بازار عرضه شود. مشخصات فنی این خودرو نیز تقریباً همانند جیلی سدان است. شرکت جیلی چین به رغم سایر شرکتهای چینی که تحت لیسانس شرکتهای معروف غربی فعالیت میکنند اخیراً شرکت ولووی سوئد را خریده و مالک برند این شرکت اروپایی شده است. شرایط پیش فروش محصولات جیلی در وب سایت شرکت جیلران موتور قابل دسترسی است.

نظرات 5 + ارسال نظر
فیلسوف قزوینی جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:34 ق.ظ http://jameolmozakhrafat.blogsky.com/

سلام.ممنون جالب ود

فیلسوف قزوینی جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:34 ق.ظ http://jameolmozakhrafat.blogsky.com/

سلام. جالب بود.ممنون

سلام
ناقابل

دانشجوی دکتری جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 ق.ظ http://batalokheibar.blogfa.com/

سلام
کیف الحال؟ان شاء الله فی اسعد الأحوال

اهلا د.ماشی
شکرا علی مرورک

احمد جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ق.ظ

السلام علیکم:اخی العزیز اسم المدونه لایناسب المواضیع المطروحه.ارجوا الانتباه

علیکم السلام
شوقصدک یعنی؟
حُر،حُر
ماسجلت لا اسم ولا عنوان؟

mojtaba یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:28 ق.ظ http://carsafety.blogsky.com

زندگی دکمه بازگشت ندارد...اینجانب اولین و تنها نرم افزار تخصصی آندروید در زمینه ایمنی خودرو را در بازار ارائه کردم و خوشحال می شم اگر دوستان از این نرم افزار حمایت کنند . جهت اطلاع بیشتر هم می تونید به لینک قرار داده شده سری بزنید . ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد